Caprivistrook

16 augustus 2017 - Rundu, Namibië

Na 3 nachten in Etosha is het helaas tijd om verder te reizen. We hebben een lange reis voor de boeg, dus we vertrekken vroeg na een uitgebreid ontbijt. We rijden via Grootfontein richting Rundu, daar begint de Caprivistrook. Onderweg bezoeken we de Hoba meteoriet, de grootste meteoriet die ooit op aarde is ingeslagen. In Rundu, een drukke stad, hebben we getankt en inkopen gedaan. Toen nog 200 km naar onze overnachtingsplek. Onderweg zien we het echte Afrika; langs de weg staan overal hutjes, de bevolking loopt langs de weg, dieren (koeien, geiten, ezels) lopen op de weg. Dit is een totaal andere wereld dan we tot nu toe gezien hebben. Onze eerste stop in de Caprivi is de Kaisosilodge. Helaas voor dr mannen kan hier niet gevist worden, omdat het water te laag is. We gaan wel mee met een sundownertrip op de boot. We zien veel vogels en onze Belgische medepassagiers weten alle vogels bij naam en zijn superenthousiast. Onze tweede plek is de Mahangulodge. Deze lodge wordt gerund door een Duitser. Een prachtige lodge op een geweldige plek. Hier kunnen wij gelukkig wel vissen. Helaas voor de rest van het gezin is Miriam de enige die een tigerfish vangt. Het eten hier is geweldig. Onderweg in de Caprivi komen we veel kinderen tegen die onderweg zijn van of naar school. We stoppen regelmatig om snoep, pennen en ballonnen uit te delen. De laatste overnachting in Caprivi is op een camping waar we even rustig aan doen; genieten van de sundowner en barbecuen.

1. Familie Terbonssen:
    16 augustus 2017
    Te koop:

Complete vis uitrusting, blijkbaar sport niets met kennis en ervaring van doen maar met puur GELUK
    Gr Rob
  2. Kristel: