Kalahari

27 juli 2017 - Mariental, Namibië

Vanochtend hebben we Windhoek verlaten.
Gisteravond eerst gegeten bij Joe's getrakteerd op use, een begrip in Windhoek.
We hebben kennis gemaakt met het lokale eten, dwz veel wild en mielepap.
Maj heeft een spies gegeten met kudu, oryx, zebra, krokodil en springbok. En alles was even lekker. Vanochtend eerst uitleg gehad van de lokale agent, annex gids, annex piloot. Als we problemen hebben kunnen we hem bellen en dan komt hij ons redden! Wat een geruststelling. Hierna vertrokken naar het zuiden, richting de kalahari woestijn. Zo gauw we Windhoek uitrijden wordt het rustiger en als we het asfalt achter ons laten en de gravelweg op gaan, wordt het helemaal rustig. Onderweg zien we al veel dieren: gnoes, wrattenzwijnen, impala's, oryxen, giraffen. Na een mooie rit komen we om 15.30 uur aan bij dr Anib lodge. Mooie lodge, met mooie kamers en veel wild. Met z'n vieren nog een wandeling gemaakt, maar omdat het snel donker werd gaan we morgenochtend weer. Terwijl ik zit te typen staat er een hertje voor onze kamer te grazen.
we hebben hier heerlijk gegeten (oryx, smaakt als hertenbiefstuk) en worden getrakteerd op een kleine zang- en dansvoorstelling van het personeel.
Morgen rijden wij naar Sesriem waar we voor het eerst zullen kamperen, ben benieuwd hoe dat gaat.

1. Wilma:
    29 juli 2017
    Nu al ontzettend gaaf dus en dit is pas het begin! Het grote avontuur gaat verder...
    Wij genieten op afstand mee
  2. Marsha:
    30 juli 2017
    Hoi allemaal!

Klinkt goed! Lekker is het eten daar he? Wat vond je van de zebra Maj? Ik heb daar precies dezelfde spies gegeten haha. Heel veel plezier nog!

Groetjes Marsha
  3. Marita Reijmer:
    30 juli 2017
    Nu al mooie verhalen en avontuur met het eten daar. Dat kan alleen maar mooier worden :) . Ben erg benieuwd naar de volgende verhalen. Geniet ervan!