Lake Bunyonyi

11 augustus 2019 - Lake Bunyonyi, Oeganda

Na een korte rit van slechts 1,5 uur komen we aan bij Amasiko Homestay; een prachtige plek direct aan het meer. Omdat Jur de afgelopen nacht erg ziek was doen we het de rest van de dag rustig aan. We lezen, spelen een spelletje en slapen wat. Jur en Rob gooien samen met de plaatselijke bevolking een hengeltje uit en vangen een paar kleine visjes. Bij het avondeten ontmoeten we de eigenaar Wilfried en de overige gasten: Jur en Eline uit Eindhoven. Wilfried is in 2012 begonnen met het opzetten van een landbouwproject op deze plek en nu is het een soort lodge en staat er een basisschool waar 320 kinderen op zitten. We gaan voor het eerst deze vakantie laat naar bed (22.30 uur). De volgende ochtend staan we pas om 8.30 op en gaan Jur, Maj en Miriam kanoën. Rob heeft zoveel spierpijn van de gorillatrekking dat hij bijna niet kan lopen, dus hij blijft bij het huisje.  Het kanoën is geen succes, het is een kromme, uitgeholde boomstam die alle kanten uitgaat behalve rechtdoor. Volgens Rob ziet het er uit als Belgisch kanoën 😂😂.  De rest van de dag weer lekker chillen en op tijd naar bed. De volgende dag gaan we eerst nog bij de school langs om onze meegebrachte pennen, schriften, stickers en ballonnen af te geven. Miriam gaat nog even voor de klas staan om samen met de kinderen tot 10 te tellen in het Engels.  De kinderen vinden het maar vreemd, zo'n Mzungu voor de klas 😁. Na een rit van 4 uur komen we aan bij Lake Mburo. We kamperen bij Leopard restcamp, een mooie nieuwe lodge in hippie stijl. Dit worden de laatste nachten kamperen.

1. Wilma:
    11 augustus 2019
    Geniet nog even en alvast een hele goede terugreis gewenst. Ervaringen opgedaan met z’n vieren en herinneringen geboren om nooit te vergeten! Straks weer back to earth in ons mooie Old Sènder, ook weer fijn lijkt me 😘