Lake Mburo

12 augustus 2019 - Lake Mburo National Park, Oeganda

We zijn op tijd op de plek van bestemming en het is erg warm hier. We boeken een nachtsafari voor de eerste avond en eten dus vroeg. Om 19 uur start de safari en onze gids heeft een groot zoeklicht die aangesloten wordt op onze accu. We hopen een luipaard te vinden, maar dat zal lastig worden. We zien aardig wat wild, maar helaas geen luipaard. Het was spannend om in het pikkedonker door het park te rijden, je hoort vele geluiden maar ziet weinig. We zijn laat terug op de camping, dus zo stil mogelijk de tenten opzetten en slapen. Volgende dag toch maar weer het park in om zelf dieren te spotten. We zien veel wild; pumba's, zebra's, impala's, topi's, waterpokken, 1 eenzaam nijlpaard in een modderpoel die eruit komt als wij stil staan en niet erg blij lijkt😮, dus gas op de lolly! Uiteindelijk zien we ook de giraffen, hiervan zijn er niet zoveel in het park, maar volgens mij hebben wij ze allemaal gezien! We zijn rond 16 uur terug en zetten eerst de tenten op en luieren wat. Na het eten op tijd naar bed, morgen laatste rit richting Entebbe.

De rit naar Entebbe verloopt gladjes, alleen maar asfalt. Onderweg passeren we de evenaar; fotomomentje natuurlijk😊 en lunchen we in het evenaar restaurant. De evenaar loopt dwars door het restaurant en volgens de mensen daar ben je 3 kg lichter als je op de evenaar staat. Je kunt wel raden waar Miriam zat😉. In Entebbe verblijven we bij Anna, een ontzettend lieve, hartelijke vrouw. Onze huurauto wordt opgehaald, de tassen gepakt en we proberen nog even te slapen. Om 1 uur worden we naar het vliegveld gebracht, om 3.30 plaatselijke tijd vertrekken we richting Istanbul voor de overstap naar Düsseldorf. We hopen om 14.30 uur te landen.

20190811_11534620190810_10583420190809_132053

1. José Stevens:
    12 augustus 2019
    Genoten van jullie reisverhalen!
    Dat wordt een avond uittrekken voor al jullie foto's 📸, ben erg benieuwd.
  2. Willy:
    12 augustus 2019
    Mooi verhaal weer. En als jullie mijn reactie lezen ben je weer veilig thuis gelukkig 😘
  3. Willy Polman:
    12 augustus 2019
    Wat een geweldige vakantie hebben jullie gehad. De verhalen zullen we vast nog uitgebreid horen. Wat een herinneringen hebben jullie nu en vast vele foto’s .
    Ik vond het leuk om de reis van jullie te volgen. De kaart van Oeganda erbij. Gaaf. Liefs en welkom thuis
  4. Taco en Chantal:
    12 augustus 2019
    Was weer een prachtige reis zo te lezen en zien 🤩!! Benieuwd naar jullie mooie foto’s , hopelijk tot gauw. Xx