Murchison Falls

4 augustus 2019 - Nationaal park Queen Elizabeth, Oeganda

Na een heerlijk diner en een goede nachtrust gaan we de volgende ochtend vroeg op pad, want we hebben een lange rit voor de boeg. 400 km, waar we ongeveer 7 uur over zullen doen. In Gulu (na 4 uur rijden) hebben we heerlijk geluncht en inkopen gedaan. Rond 17.30 kwamen we aan in Murchison Falls en moesten we nog 3 kwartier rijden naar Red Chilli Camp, onze overnachtingsplek voor 2 nachten. Dit keer een family banda met 2 slaapkamers. Na een warme nacht staan we om 6.45 uur voor de ferry te wachten om op safari te gaan. We zien voor het eerst deze vakantie olifanten, waarvan er 1 voor ons op de weg loopt. Voor de rest weinig spectaculairs, dus we besluiten om naar de top of the falls te rijden. Een heel goed besluit; het is prachtig, wat een uitzicht op de Nijl! Om 15 uur hebben we een sundowner cruise geboekt en gaan samen met Peter (een Belg) de Nijl op. Dit overtreft onze verwachtingen; we zien nijlpaarden, krokodillen, olifanten, apen en heel veel vogels. We varen langs een bee eaterscliff, allemaal bijeneters die een nestje in de zachte rotsen maken. We varen tot aan de watervallen en zien ze nu ook vanaf het water.  We worden verwend met hapjes en drankjes en genieten van de zonsondergang. Morgen op weg naar Kibale, dé plek om chimpansees te spotten.

1. Willy Polman:
    6 augustus 2019
    Hebben jullie soortgenoten ontmoet. Die leeuwen en olifanten daar schrik je van zo groot
    Groeten Willy