QENP

5 augustus 2019 - Nationaal park Queen Elizabeth, Oeganda

De afstand naar QENP is kort, we rijden maar 2,5 uur. We logeren in de Bush Lodge en dat doet zijn naam eer aan. De safaritenten staan in de Bush en zijn prachtig, met eigen douche en toilet.  De lodge ligt aan het water en de nijlpaarden zijn duidelijk te horen. Na de lunch gaan we met een ranger het park in, enigzins teleurstellend want we zien weinig nieuws (of zijn we nu al verwend?). Na het diner rijden we naar onze tenten waar olifanten achterlangs lopen! Toch wel spannend zo dichtbij. ' S nachts horen we de nijlpaarden grazen, al met al een spannende nacht. De volgende dag rijden we door het park naar het zuiden richting Ishasha, het gebied van de boomklimmende leeuwen. We overnachten op de camping van de Enjojo lodge, wederom prachtig gelegen midden in de natuur. We zijn er op tijd dus we lunchen eerst en gaan dan met een ranger mee op gamedrive. Na 200 meter stuiten we op een wegversperring; er zit een vrachtwagen vast en 2 pantserwagens van het leger proberen deze eruit te trekken. Na 3 kwartier hebben ze de vrachtwagen eruit, maar dan zit 1 van de pantserwagens vast😮. TIA: this is Afrika! Uiteindelijk gaan we op safari en onze gids wil ons heel graag de boomklimmende leeuwen laten zien. We zien 2 leeuwen, maar helaas niet in een boom. Ze liggen te slapen onder een struik en weigeren om wakker te worden. We staan met maar liefst 5 auto's te kijken, heel bijzonder in Oeganda want normaal gesproken is het niet zo druk. De chauffeurs worden ongeduldig en starten om de beurt hun auto om de leeuwen wakker te maken. Af en toe kijken ze op, maar opstaan ho maar. De zon gaat onder en we moeten terug naar de lodge om te eten. Na een goede nachtrust gaan we op weg naar Bwindi.

20190804_16181220190804_14570320190804_13192220190804_07504820190804_07494520190804_074721