Helse tocht

27 juli 2019 - Moroto, Oeganda

Gisterochtend kennis gemaakt met Daan uit Borculo, de manager van Home of Friends. Hij zorgt dat de kinderen tussen 8 en 15 jaar kunnen sporten en leidt coaches op. De winnaar van de 7 heuvelenloop heeft hij zelfs getraind. Na het ontbijt hebben we de Sipi watervallen bezocht met gids George. We zijn veel te weten gekomen over de geschiedenis van Oeganda en de verschillende stammen. De watervallen zijn prachtig, een flinke wandeling berg opwaarts! Onderweg zien we de plaatselijke bevolking de was doen in het water van de watervallen en krijgen Jur, Maj en Rob een kameleon op zich gezet door 2 jongens die hier natuurlijk geld voor willen. Na de watervallen vertrekken we noordwaarts richting Moroto. We passeren veel dorpjes waar het leven steeds primitiever wordt. Ook de kleding verandert, we zijn in de regio van de Karamoja, lijkt qua kleding op de Masai. Dat is niet zo gek, want we rijden dicht langs Kenia. De weg verandert van asfalt naar zand, naar gaten, naar geen weg! Ineens houdt de weg op, of de brug is weg? En nu dan? Na enige twijfel besluit Rob om door de rivier te rijden om naar de overkant te komen😮. We hopen allemaal dat de rivier niet te diep is. In 1 keer rijdt Rob door de rivier (die gelukkig niet diep is) en kunnen we weer ademhalen. Hierna volgen nog 3 à 4 grote gaten in de weg met water en modder die ook lastig zijn. Om 16.30 komen we aan op onze bestemming en hebben we allemaal honger en dorst! We eten om 19.30 en tijdens het eten begint het hard te regenen en te onweren.  Gelukkig slapen we vannacht niet in onze tenten. Vandaag rijden we richting Kidepo, hét wildpark van Oeganda. We hopen dat de wegen begaanbaar zijn na de regen van vannacht, maar dat is waarschijnlijk valse hoop. De komende dagen zijn we offline, dus niet meteen de ambassade bellen! Groetjes en liefs uit Oeganda 😙

1. José Stevens:
    27 juli 2019
    Lieve familie, erg leuk om jullie reisverslagen te lezen!
  2. Willy Polman:
    27 juli 2019
    Hoi luitjes in Oeganda Jullie durven wel. Ik zou zeven kleuren........ ik zal het netjes houden. Leuk om te lezen wat jullie meemaken. Erg spannend...
    Liefs
  3. Willy:
    27 juli 2019
    Mooi avontuur, echt iets voor jullie 😉
  4. Taco en Chantal:
    27 juli 2019
    Betalen geen wegenbelasting daar ofnie🙈😱🤣🤣. Spannend zo’n tocht!! Hopelijk komen jullie er morgen goed doorheen ..
    heel mooi om jullie avontuur te volgen. Geniet ervan 😘
  5. Marloes ten ten Kate:
    28 juli 2019
    Wat een avonturen! Mooi om jullie zo te volgen. Geniet ervan mensen😘groetjes uit Bella Italia.
  6. Marita Reijmer:
    28 juli 2019
    Wat een mooie verhalen! En dat pas in het begin van jullie reis. Veel plezier en geniet ervan :)
  7. Ben Gerda Terbonssen:
    29 juli 2019
    Lieve familie,

We lezen met volle aandacht de verslagen van jullie. Wees voorzichtig en geniet ervan.

Groeten van Pa en Ma,
    Jur en Maj: groeten van Opa en Oma