Jinja

25 juli 2019 - Kapchorwa, Oeganda

Gisteren vanuit Entebbe naar Jinja gereden. Een rit van 120 km waar we 3,5 uur over gedaan hebben. Door Kampala (hoofdstad van Oeganda) ging het stapvoets; de weg vol met bodaboda's (brommertaxi's), auto's, voetgangers enz. We zien het Oegandese leven aan ons voorbij trekken. Rond 4 uur komen we aan op de Nile River Camp, prachtig gelegen aan de Nijl. Voor het eerst klappen we de tenten uit en koken zelf een soepje. We besluiten om vandaag met een band van de Nijl te gaan; soort van raften maar dan met een band. De camping is geweldig;  groen, schoon, goed sanitair en een lieve hond (voor Jur en Maj). Na een goede nachtrust, fantastisch ontbijt worden we om 8 uur opgehaald voor actie! Er gaan 3 begeleiders mee voor ons vieren. Is het zo gevaarlijk dan🤤? Het was soms best wild, maar gevaarlijk niet. Het was vooral kicken! Na deze belevenis zijn we vertrokken richting Sipi. Een reis van 4 uur (170 km) en wederom prachtig. Het laatste stuk de bergen in met verschillende watervallen we zitten nu op 1900 meter hoogte en de temperatuur is zeer aangenaam (20 graden), de helft van Nederland. Net weer heerlijk gegeten en zo ons bed opzoeken, morgen weer vroeg dag.

1. Mandy:
    26 juli 2019
    Heel gaaf !
  2. Willy:
    26 juli 2019
    Fijn om te lezen dat jullie zo genieten 🥰